Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Affärer i byggsektorn

Byter ut missvisande namn

Publicerad: 26 April 2020, 18:55

Rotpartner byer namn till Dayspring.

Foto: Dayspring

Konsultbolaget Rotpartner byter nu namn till Dayspring – ett namn som tydligare ska signalera bolagets verksamhet och värdegrund.


Rotpartner, som sedan den 24 april heter Dayspring erbjuder tjänster som projektledning, projektering, rådgivning och kommunikationstjänster. Bland företagets tidigara uppdrag finns projektledning av den Årets Bygge-nominerade renoveringen av Älvporten i Göteborg.

Namnbytet ska bättre signalera väerksamhet och värderingar, enligt bolaget.

– Namnet Rotpartner är missvisande för helheten av vad vi erbjuder i dag. Visst leder vi byggprojekt i befintligt fastighetsbestånd, det är en viktig del av marknaden för oss, men vi har sedan många år tillbaks även nyproduktionsuppdrag. Vi är framförallt också ett starkt värderingsstyrt företag och det framkom inte i vårt tidigare namn, förklarar John Kåwert, marknadsansvarig och delägare, i ett pressmeddelande.

Fyra värdegrunder

De fyra värdegrunder som bolaget har slagit fast är brinnande engagemang, öppenhet, omsorg i alla lägen och skapa värden genomsyrar allt man gör. I det varumärkesarbete som företaget genomgått har även en ny mission arbetats fram med dem som grund. Den lyder: Vi visar vägen till ett samhällsbyggande som kommande generationer ska kunna tacka oss för.

– Det är en visionär mission som sporrar oss att ständigt utveckla oss själva och hela tiden ställa frågan, hur kan vi göra det här ännu bättre? Vi jobbar mycket internt med detta nu. Vi sätter nya mål, genomför förbättringar och ser över både styrelse och kompetenser för att stöpa om företaget inför framtiden, säger Fredrik Olsson, koncernchef och delägare.

Anders Siljevall

Reporter

anders@byggindustrin.se

Dela artikeln:


Få nyhetsbrevet som ger dig bäst koll på byggbranschen

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.