Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärer i byggsektorn

Marknadsföring: Det här får du säga om din produkt

Publicerad: 29 mars 2022, 13:01

Ida Nyström, processråd och jurist på Konsumentverket. Foto: Konsumentverket

Osäker på din marknadsföring? Konsumentverkets jurist Ida Nyström reder ut hur vad företag för säga och inte säga i sin reklam.

Ämnen i artikeln:

Konsumentverketbyggkontrakthållbart byggandemarknadsföring


Det är marknadsföringslagens regler som gäller för miljöpåståenden i reklam och det innebär att du som företagare måste kunna bevisa det du påstår. Det berättar Ida Nyström, processråd och jurist

Fortsätt läsa –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Byggindustrin Insikt - affärsnytta & fördjupning i din inkorg varje vecka
Vårt exklusiva magasin

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, vår omvärldsbevakning och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Få nyhetsbrevet som ger dig bäst koll på byggbranschen

Välj nyhetsbrev