Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Affärer i byggsektorn

Skanskas strategi bakom satsningen i Los Angeles: bygga åt nöjesindustrin

Publicerad: 29 Oktober 2020, 16:10

Claes Larsson, Executive Vice President på Skanska och globalt ansvarig för bolagets kommersiella fastighetsutveckling, säger till Byggindustrin att satsningen på just Los Angeles är mycket medveten.

Foto: Skanska

Skanskas kontorsbygge i Beverly Hills är en del av bolagets strategi att bli en etablerad fastighetsaktör på den lokala nöjes- och medieindustrimarknaden i Los Angeles. ”Det är primärt företag inom den sektorn som vi riktar oss till”, säger Claes Larsson, Executive Vice President på Skanska till Byggindustrin.


Ämnen i artikeln:

kontorSkanska USA

Det tog tre år efter att Skanska etablerade sig i Los Angeles innan det gav resultat i form av ett första fastighetsprojekt. Men nu är det på gång. Den

Fortsätt läsa –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Byggindustrin Insikt - affärsnytta & fördjupning i din inkorg varje vecka
Vårt exklusiva magasin

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, vår omvärldsbevakning och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

kontorSkanska USA

Dela artikeln:


Få nyhetsbrevet som ger dig bäst koll på byggbranschen

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.