Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag03.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Hållbarhet

Ahlsell lanserar nytt koncept under mässdagarna

Publicerad: 24 Mars 2010, 06:22

I samband med Nordbygg lanserar Ahlsell sin satsning inom energieffektivisering. – Vi försöker nu ta ett helhetsgrepp, säger Johnny Eriksson, chef affärsprocesser på Ahlsell.


Det nya affärskonceptet innebär att företaget redovisar vilka artiklar och produkter som är energieffektiva och på vilket sätt. De kommer även för kunderna att vara möjligt att få veta en produkt lönsamhet.

– Vi vill göra valet tydligt, säger Jonny Eriksson. Vi har även verifieringsdokument som våra leverantörer måste fylla i. Där finns alla uppgifter om produkten.

I samband med lanseringen kommer det även att finnas en ny sida på nätet. Där kan kunderna få tips och råd samt ladda med verifieringsdokument med information om varje produkts energieffektivitet och lönsamhet.

I samband med satsningen har företaget även tagit fram tre handböcker med råd kring energieffektivisering.

Karin Rutström - karin.rutstrom@telia.com

Dela artikeln:


Få nyhetsbrevet som ger dig bäst koll på byggbranschen

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.