Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag05.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Hållbarhet

Så tänker konsumenten

Publicerad: 9 September 2019, 03:44

När det gäller betalningsviljan för byggmaterial som framställts med miljövänliga metoder är den högre hos kvinnor är hos män, liksom hos äldre jämfört med yngre, enligt Bygma.

Foto: Johanna Åfreds

Svenskproducerat och miljövänligt är viktiga faktorer när konsumenten ska köpa byggmaterial. Och kvinnor är de som kan tänka sig att betala mest för bra miljöval, enligt en undersökning.


Tidigare i år intervjuade Yougov, på uppdrag av byggmaterialkoncernen Bygma, drygt tusen personer som äger sitt boende.

Fortsätt läsa –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Byggindustrin Insikt - affärsnytta & fördjupning i din inkorg varje vecka
Vårt exklusiva magasin

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, vår omvärldsbevakning och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Få nyhetsbrevet som ger dig bäst koll på byggbranschen

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.