Politik
JM nysatsar på både budget och lyx
Publicerad: 17 januari 2017, 10:55
Så här kan JM:s nya budgetlösning se ut. Foto: Jann Lipka
JM lanserar två nya boendekoncept. Ett mer funktionellt och ett annat för de som vill ha något extra.
Smarta kvadrat är namnet på det som JM beskriver som sitt mer yteffektiva och prisvärda boende som ska tas fram i en effektiviserad produktionsprocess. Här finns endast två möjliga grundval på kök och bad, gemensam utomhusmiljö och tvättmöjlighet och köpet sker främst digitalt.
– De senaste åren har vi på JM sett en växande grupp kunder som efterfrågar ett enklare boendealternativ, de vill helt enkelt ha pengar över till annat än bostaden. Det kan vara pensionären som också vill satsa på en lägenhet på solkusten, eller en ung person som prioriterar träning och resor, säger Johan Skoglund, vd på JM.
Premium är JM:s andra boendekoncept som vänder sig till den som söker ett mer unikt hem. En marknad för detta finns särskilt i storstäder som Stockholm och Oslo, upplyser JM. Paketet ger möjligheter för smart teknik för uppvärmning, belysning och trygghetssystem och något som kallas för en ”personal shopper” ska lotsa kunden genom köpet.
– Premiumkonceptet riktar sig till dem som fäster stor vikt vid design och exklusivare materialval. Personer som vill ha ett unikt boende med det lilla extra, både när det kommer till utformning och service, säger Johan Skoglund.