Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Stadsplanering

Känn ingen sorg för Göteborg

Publicerad: 14 Juni 2010, 07:56

Sveriges andra stad - ett mellanbarn i kläm mellan huvudstaden och det explosiva Malmö?


Inte alls, om man ska tro Erik Nissen Johansson, Stylt Trampoli. Glöm bilden av de goa gubbarna, fiskebodarna och tung industri. Eller den finns där, men jämte den frodas en småföretagsamhet med bland annat webbyråer som utvecklar Daddy Coca-cola-reklamen och har gjort specialeffekter till filmen Avatar, samt märken som Nudie jeans, korsbefruktningar inom konst, mode, design, musik, arkitektbyråer såsom Gert Wingårdh och Semrén och Månsson.Stylt Trampoli, som själva verkar i Göteborg, är ett företag med 30 anställda som främst jobbar mot hotell- och upplevelseindustrin. De utvecklar konceptet för Clarion Post och är alltså föräldrar till tanken att hotellet ska vara en arena för det nya Göteborg.- Jag gillar algoritmen att posthuset byggdes för snart 100 år sedan och hanterade fysiska brev - nu vänds blad, och det här hotellet är ett oskrivet blad, säger Erik Nissen Johansson.

Ingrid Gallagher - ingrid@byggindustrin.com

Dela artikeln:


Få nyhetsbrevet som ger dig bäst koll på byggbranschen

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.