Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Stadsplanering

Ny checklista för konsumenter och byggföretag

Publicerad: 19 November 2010, 11:07

Okunskap, orimliga krav, oseriösa entreprenörer eller bara dålig kommunikation kan ställa till det för dem som köper eller säljer byggtjänster.


Nu har Sveriges Byggindustrier gjort en checklista som en hjälp för att undvika konflikter både för konsumenter och för byggföretag.

Det viktigaste är att upprätta ett avtal där det tydligt framgår vad som ska göras, enligt Åke Rådberg, chefsjurist på BI.

Hela checklistan finns på: www.bygg.org

Redaktionen

Dela artikeln:


Få nyhetsbrevet som ger dig bäst koll på byggbranschen

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.