Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

"Tala klarspråk om de verkliga kostnaderna"

"Ett lyckat byggprojekt förutsätter god kommunikation med kunden. Detta gäller i synnerhet konsumententreprenader," skriver entreprenadjuristerna Claes Sahlin och Daniel Modéus, Stockholms BF, i denna debattartikel. "Det är ofta här det går snett. Man tynger inte sin kundkontakt "i onödan" med prat om ekonomi, tilläggsbetalning, tidsförlängning och ändrade förutsättningar utan låter information vara outtalad och viktiga frågor hängande i luften."

Publicerad: 10 augusti 2010, 08:13

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.


På sistone har byggbranschen varit i mediernas och allmänhetens blickfång och uppmärksamheten har inte varit särskilt positiv. I tv-programmet "Fuskbyggarna" får en rad mindre byggföretag representera branschen och ge den

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Byggindustrin får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Få nyhetsbrevet som ger dig bäst koll på byggbranschen

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.