Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Krönika

Anders Siljevall: ”Därför vill det svenska modeundret bli samhällsbyggare”

Wesc:s påbörjade resa från mode till bygg är kittlande för nyhetsnäsan – men inte helt unik. Byggindustrins Anders Siljevall ser fler exempel på företag som dras till samhällsbyggnad, men också på bolagsupplägget som sådant.

Publicerad: 9 april 2021, 07:54

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Bakom de kittlande rubrikerna finns det mer logik än man först kan tro, menar Byggindustrins Anders Siljevall.

Foto: Stefan Jellheden


Många var nog de som reagerade på nyheten att det svenska modeföretaget Wesc beslutat att köpa först tre och kort därefter ytterligare ett bolag inom byggbranschen med siktet inställt på

Fortsätt läsa –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Byggindustrin Insikt - affärsnytta & fördjupning i din inkorg varje vecka
Vårt exklusiva magasin

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, vår omvärldsbevakning och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Anders Siljevall

Reporter

anders@byggindustrin.se

Dela artikeln:

Få nyhetsbrevet som ger dig bäst koll på byggbranschen

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.