Få hela storyn
Starta din prenumeration
Byggfolk
Publicerad: 7 April 2016, 09:18
Johan Walther, vd för agenturen JP Walther:
Johan Walther, vd för agenturen JP Walther ger sina bästa tips om hur man får ut det mesta av Nordbygg som utställare och besökare.
Tre frågor till Johan Walther, vd för agenturen JP Walther, som är med som utställare på Nordbygg:
Hur når man ut till besökarna på bästa sätt under mässan?
– Mässan har bra system för både planering och tips att tänka på. Nyttja detta till fullo! Vi har även skickat ut personliga inbjudningar till både samarbetspartners, kunder, leverantörer och press. Vi "flaggar” också för mässan i våra egna kanaler, som på Facebook, där vi teasar och informerar om nyheter. Då vi som agentur har flera varumärken och produkter representerade i vår monter har vi även satt tre olika tider för kortare temaföredrag om trender och nyheter i våra skilda segment. Här kommer vi bland annat att prata om modern värmeteknik samt sten för byggnation och design.
Vad ska man som besökare ska göra för att få ut mesta möjliga av sin mässdag?
– Det är alltid bra att förbereda sig och göra en prioritetsordning på vilka man vill besöka. Notera monternummer och tidpunkter för eventuella föreläsningar man önskar lyssna till. Bra skor är också ett tips!
Hur kan man dra nytta av mässan för att ta ett steg vidare i sin egen karriär?
– Knyt kontakter! En mässa är ett ypperligt tillfälle för att träffa branschfolk och passa på att skapa och bygga relationer. Mingla, presentera dig och samla in uppgifter från intressanta företag du själv önskar närma dig. Ha en ”hiss-pitch” redo så du har klart för dig vilka budskap du vill få fram.