Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Expertsvar Entreprenadekonomi

Renovering utan rimlig nytta för konsument

Publicerad: 4 Oktober 2019, 10:28

En privatperson bad oss att lägga ett nytt trägolv i ett fritidshus. Huset hade stått övergivet i ett antal år och var i dåligt skick. Vi utförde det arbete kunden beställt, men nu vill kunden inte betala. Tydligen har en besiktningsman dömt ut huset på grund av kraftiga fuktskador och konstaterat att det är mer lönsamt att bygga ett nytt hus än att renovera det. Kan det verkligen stämma att vi inte ska få betalt?


Svar: Vid arbeten som utförs åt privatpersoner ska entreprenören ta till vara konsumentens intressen. Enligt 6 § konsumenttjänstlagen ska entreprenören avråda konsumenter från att genomföra renoveringar som inte är till

Fortsätt läsa –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Byggindustrin Insikt - affärsnytta & fördjupning i din inkorg varje vecka
Vårt exklusiva magasin

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, vår omvärldsbevakning och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Få nyhetsbrevet som ger dig bäst koll på byggbranschen

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.