Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Expertsvar Entreprenadjuridiska avtal

Måste anbud lämnas in elektroniskt enligt nya LOU?

Publicerad: 6 Juni 2017, 04:00

Vi driver ett företag sedan 20 år och vi har vid offentliga upphandlingar alltid lämnat in våra anbud i pappersform. Har det blivit några förändringar i den nya lagstiftningen eller kan vi göra som vi alltid har gjort?


Svar: Enligt 12 kap. 1 § i nya LOU (2016:1145) ställs det nu krav på att en upphandlande myndighet och en leverantör ska använda elektroniska medel när de kommunicerar med

Fortsätt läsa –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Byggindustrin Insikt - affärsnytta & fördjupning i din inkorg varje vecka
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med alla våra digitala artiklar samt vår omvärldsbevakning för 2995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Få nyhetsbrevet som ger dig bäst koll på byggbranschen

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.