Få hela storyn
Starta din prenumeration
Här samlar vi frågor och svar om marknadsföring för dig som fattar beslut i bygg- och anläggningsbranschen.
Hittar du inte det du letar efter? Prova att använda vår sökfunktion i menyn för att hitta svar om mer specifika ämnen. Du kan också ställa en egen fråga till våra experter, mejla den till expertsvar@byggindustrin.se.
Expertsvar Marknadsföring
Fråga: Hej! De senaste månaderna har det blivit tydligt att råvarupriserna ökat kraftigt till följd av inflationen. Priset på trä respektive järn/stål har ökat med omkring 60 respektive 40 procent det senaste året, vilket också påverkar förutsättningarna för produktion av bostäder. Oavsett om jag är byggföretagare eller underleverantör så kan jag inte låta de höjda priserna vara en elefant i rummet. Hur ska jag kommunicera pris gentemot kund? /Björn
Expertsvar Marknadsföring
Hej Yasmine och Amanda! Corona har ställt högre krav på fysisk distansering och smittominimering. Vi måste vara fysiskt närvarande på vår arbetsplats, men vill berätta om hur vi jobbar med trygghet och hygien. Hur kommunicerar vi det på bästa sätt?
/Walter
Expertsvar Marknadsföring
Hej! Många börjar prata om miljön i sin marknadsföring nu, men ibland känns det fejk. Men jag förstår så klart att det är en fördel att göra det eftersom det är top of mind just nu. Hur ska jag gå till väga? /Alexander F
Expertsvar Marknadsföring
Jag driver ett byggföretag med närmare 20 anställda och jag får i snitt fem samtal om dagen från personer som tycker att jag ska annonsera hos dem. Jag tycker att det är viktigt att marknadsföra mitt företag, men hur ska jag sålla bland erbjudandena? Vi vänder oss främst till privatpersoner.