Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Expertsvar Marknadsföring

Så kan nudging kan driva förändring inom bygg”

Publicerad: 23 september 2022, 10:41

Andreas Rågsjö och Thomas Nilsson, experter på marknadsföring på tidningen Resumé, svarar på läsarfrågor i Byggindustrins expertpanel.

Foto: Mattias de Frumerie

Fråga: Hej! Vi vill skapa mer hållbara kedjor i vår verksamhet. Det slängs mycket material i onödan och byggarna slarvar med att sortera svinnet. Hjälp oss! /Joakim


Ämnen i artikeln:

WästbyggNCCRambollmarknadsföringWallenstam

Svar: Hej Joakim! Begreppet nudging lanserades 2008 med boken ”Nudge: Improving Decisions About Health, Wealth, and Happiness”, som skrevs av beteendeekonomen och blivande nobelpristagaren Richard H. Thaler tillsammans med juridikprofessorn

Fortsätt läsa –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Byggindustrin Insikt - affärsnytta & fördjupning i din inkorg varje vecka
Vårt exklusiva magasin

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, vår omvärldsbevakning och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Få nyhetsbrevet som ger dig bäst koll på byggbranschen

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.