Expertsvar Marknadsföring
Så kan nudging kan driva förändring inom bygg”
Publicerad: 23 september 2022, 10:41
Andreas Rågsjö och Thomas Nilsson, experter på marknadsföring på tidningen Resumé, svarar på läsarfrågor i Byggindustrins expertpanel.
Foto: Mattias de Frumerie
Fråga: Hej! Vi vill skapa mer hållbara kedjor i vår verksamhet. Det slängs mycket material i onödan och byggarna slarvar med att sortera svinnet. Hjälp oss! /Joakim
Svar: Hej Joakim! Begreppet nudging lanserades 2008 med boken ”Nudge: Improving Decisions About Health, Wealth, and Happiness”, som skrevs av beteendeekonomen och blivande nobelpristagaren Richard H. Thaler tillsammans med juridikprofessorn
Fortsätt läsa –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, vår omvärldsbevakning och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.