Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Expertsvar Marknadsföring

”Tiktok är ett bra sätt att nå den yngre generationen”

Publicerad: 23 september 2022, 10:40

Tiktok är effektivt för varumärkeskännedom och för framtida rekrytering.

Foto: Mattias de Frumerie

Hej! Är Tiktok en plattform vi ska snegla på för vårt företag?/ Bruno


Ämnen i artikeln:

sociala medier

Hej Bruno! Tiktok är ett otroligt intressant socialt medie med hundratals miljoner användare världen över. Vill ni vara top of mind hos den unga generationen så är svaret ja. Tiktok är effektivt för varumärkeskännedom och för framtida rekrytering. Det gäller dock att ni har satt er in i plattformen och dess begrepp rejält, helst rekryterat en person från Generation Z. Vi på Resumé har faktiskt testat att köra i gång ett Tiktok-konto och gjort vår reporter Alicia till stjärna. Här har vi experimenterat med att lägga upp videor som är specifikt för marknadsföring och kommunikation som vi dagligen skriver om. En av våra videor om Caia Cosmetics har i dag över 85 000 visningar. Det finns så många olika nischer på Tiktok – allt från de självklara dans och musik, men också finsnickeri, bygg, butiksägare, frisörer och läkare. Så inget är omöjligt!

/Julia Lundin och Thomas Nilsson, experter på marknadsföring på Resumé

Ämnen i artikeln:

sociala medier

Dela artikeln:

Få nyhetsbrevet som ger dig bäst koll på byggbranschen

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.