Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag24.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Jämställdhet

”Kvinnor är för svaga. Så är det bara.”

Publicerad: 9 Mars 2020, 05:05

Eller? Håller byggbranschen på att ge efter för för en mer produktiv och inkluderande kultur efter fem år med kampanjen Stoppa machokulturen? Till viss del - ja. – Branschen har förändrats rätt rejält sedan 2015 faktiskt, säger Kajsa Hessel, ordförande i Byggcheferna. Den 18 mars presenterar organisationen en ny rapport.


Våren 2015 ruskade Byggcheferna och Byggnads om byggbranschen med en braskande reklamkampanj. Hårresande citat från män i byggbranschen om kvinnor stod att läsa på reklampelare och i tidskrifter. Man baxnade.

Fortsätt läsa –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Byggindustrin Insikt - affärsnytta & fördjupning i din inkorg varje vecka
Vårt exklusiva magasin

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, vår omvärldsbevakning och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Få nyhetsbrevet som ger dig bäst koll på byggbranschen

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.