Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

På nytt jobb

Hon ska stärka Svevias varumärke

Publicerad: 23 augusti 2022, 09:14

Emma Wistrand får rollen som varumärkeschef hos det statliga väg- och anläggningsföretaget Svevia.

Foto: Svevia

Det statliga väg- och anläggningsföretaget Svevia ska stärka sitt varumärke med fokus på hållbarhet.
”Som statligt bolag har vi ett extra stort ansvar att leda förändringen av branschen” säger Emma Wistrand som har fått uppdraget att göra detta.


Ämnen i artikeln:

Sveviamarknadsföring

Emma Wistrand tar den nya rollen som varumärkeschef hos det statliga väg- och anläggningsföretaget Svevia. Uppdraget blir att stärka Svevias varumärke med fokus på hållbarhet.

– Ett fungerande samhälle bygger på säkra och framkomliga vägar, vilket är Svevias huvuduppgift och något vi är specialister på. Samtidigt strävar vi efter att arbeta mer hållbart, minska utsläpp och erbjuda trygga, inkluderande arbetsplatser. Då vi är på väg att etablera oss på fler marknader behöver vi öka kännedomen om Svevia, både som leverantör och som arbetsgivare, säger Emma Wistrand, ny varumärkeschef på Svevia i ett pressmeddelande.

Vid sidan av allt som har med vägar och infrastruktur att göra deltar företaget också i byggandet av vindkraftsparker och sköter vägentreprenad åt vägföreningar och fastighets- och industribolag.

Emma Wistrand är stolt över att förtroendet att utveckla Svevias varumärke.

– Vi verkar inom en bransch som både har ett stort klimatavtryck och som präglas av en ”machokultur”. Som statligt bolag har vi ett extra stort ansvar att leda förändringen av branschen, säger hon.

Emma Wistrand har tidigare varit kommunikationsansvarig för hållbarhet hos Systembolaget och för utbyggnaden av tvärbanan samt marknads- och försäljningschef på bokförlagen Natur&Kultur och Gothia Förlag.

Emma Wistrand har varit anställd på Svevia sedan 2020 och kommer närmast från en tjänst som chef för PR och intern kommunikation. Hon tillträdde sin nya tjänst den 1 juli 2022.

Nomi Melin Lundgren

Redaktör

nomi@byggindustrin.se

Ämnen i artikeln:

Sveviamarknadsföring

Dela artikeln:

Få nyhetsbrevet som ger dig bäst koll på byggbranschen

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.