Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

På nytt jobb

Svevia satsar på kommunikationen: Rekryterar ny chef internt

Publicerad: 9 maj 2022, 12:29

Sofia Eriksson får ett utökat ansvar när Svevia satsar på marknad och kommunikation.

Foto: Markus Marcetic

Svevia lägger i en ny växel i kommunikationsarbetet och anställer Sofia Eriksson som ny marknads- och kommunikationschef.


Ämnen i artikeln:

Svevia

När Svevias kommunikationschef Charlotte Sandström övergår till rollen som senior rådgivare i koncernledningen (fram pensionen) får Sofia Eriksson, tidigare chef för marknad och varumärke på Svevia, ett bredare ansvar som marknads- och kommunikationschef.

– Jag är mycket glad över att Sofia Eriksson vill axla den nya rollen som marknads- och kommunikationschef. Sofia har under sin tid i bolaget bidragit stort till att utveckla Svevias kommunikations- och marknadsarbete. Det är min övertygelse att hon med sitt engagemang och gedigna kompetens kommer att bli en viktig tillgång i Svevias fortsatta utveckling, säger Anders Gustafsson, vd och koncernchef, i ett pressmeddelande.

Läs även: Har arbetat i bolaget sedan starten: Ny chefsroll för Svevia-veteranen

Sofia Eriksson har en filosofie kandidatexamen i medie- och kommunikationsvetenskap från Linnéuniversitet. Hon har under sina åtta år i Svevia ansvarat för varumärkes-, employer brand- och marknadsfrågor, nu senast i rollen som chef för Marknad och varumärke på Kommunikationsavdelningen.

Sin nya roll tillträdde hon den 1 maj.

– Jag känner mig ödmjuk inför uppgiften, och tacksam för förtroendet, att få fortsätta utveckla Svevias marknads- och kommunikationsarbete tillsammans med mina kompetenta kollegor. I och med Svevias nya strategi kommer behovet att marknadsföra Svevia, öka kännedomen och nå ut till nya kunder och medarbetare att öka. Det känns mycket spännande att få driva det arbetet, säger Sofia Eriksson.

Anders Siljevall

Reporter

anders@byggindustrin.se

Ämnen i artikeln:

Svevia

Dela artikeln:

Få nyhetsbrevet som ger dig bäst koll på byggbranschen

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.