Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag05.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Bostäder

Nytt grepp ska locka folk att köpa bostäder

Publicerad: 9 Mars 2009, 10:14

För att öka intresset för lägenheter i ett bostadsområde som är under uppbyggnad har Skanska för första gången byggt en visningslägenhet i en utomhuspaviljong. När man går in i paviljongen befinner man sig inte längre på en parkeringsplats strax söder om Frölunda Torg i Göteborg, utan i en lägenhet i ett av Cityhusen som Skanska ska bygga i området. Arkitekt är White.


Lars-Åke Eriksson, försäljningschef, Skanska Nya Hem:

- Syftet är att göra det lättare för kunder att få en korrekt bild av en lägenhet än vad man kan få av bilder och planritningar. Personer som redan har köpt får dessutom enklare att bestämma vilka färger och tillval de vill ha i sina lägenheter och börja planera möbleringen.

- Vid premiären av visningslägenheten härom helgen kom det omkring 350 familjer. Det var intressant och se den positiva reaktionen vi fick av de besökande. De tyckte det var mycket intressant att få se en identisk lägenhet som den kommer att bli och den utsikten som den kommer att få. Vi fick ett flertal bokningar på visningen.

Köparna som var inbjudna en speciell kväll tyckte också det var bra. De har redan börjat planera möbleringen och färgsättning med mera.
När ska bostäderna byggas?

- Byggstart är planerad till september 2009 med första inflyttning hösten 2010.

Hur många bostäder är det?

- Det kommer att bli tre stycken huskroppar som står på ett gemensamt p-däck i tre våningar. En av de första 3-dimensionella fastighetsbildningarna i Göteborg. De två undre p-däcken kommer att ägas av Diligentia och det översta av den gemensamhetsanläggning som de tre föreningarna kommer att bilda. Det blir, fortsätter Lars-Åke Eriksson, 177 bostadsrättslägenheter fördelade på tre föreningar/huskroppar.

MARIANNE SILÉN - marianne@byggindustrin.com

Dela artikeln:


Få nyhetsbrevet som ger dig bäst koll på byggbranschen

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.