Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Infrastruktur

Bergväggarna beläggs med sprutbetong.

Foto: Mattias de Frumerie

BILDSPECIAL FRÅN UNDERJORDEN: Människorna bakom nya tunnelbanan

Det dröjer ännu fem år innan det går att ta tunnelbanan från Kungsträdgården i Stockholm till Barkarby. Men redan nu börjar Barkarby station ta form. Byggindustrin fick en titt på det första stationsrummet som är utsprängt för Stockholms nya tunnelbana.

Publicerad: 1 juli 2021, 04:50

Nomi Melin Lundgren

Redaktör

nomi@byggindustrin.se

Dagsljuset försvinner snabbt när vår lilla karavan av bilar rullar ner i bergrummet som om fem år kommer att vara ny slutstation för tunnelbanans blå linje i västlig riktning –

Fortsätt läsa –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Byggindustrin Insikt - affärsnytta & fördjupning i din inkorg varje vecka
Vårt exklusiva magasin

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, vår omvärldsbevakning och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

tunnelbyggetunnelbanasubterraStockholm

Dela artikeln:

Få nyhetsbrevet som ger dig bäst koll på byggbranschen

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News