Lokaler
Skanskas strategi bakom satsningen i Los Angeles: bygga åt nöjesindustrin
Publicerad: 29 oktober 2020, 16:10
Claes Larsson, Executive Vice President på Skanska och globalt ansvarig för bolagets kommersiella fastighetsutveckling, säger till Byggindustrin att satsningen på just Los Angeles är mycket medveten. Foto: Skanska
Skanskas kontorsbygge i Beverly Hills är en del av bolagets strategi att bli en etablerad fastighetsaktör på den lokala nöjes- och medieindustrimarknaden i Los Angeles. ”Det är primärt företag inom den sektorn som vi riktar oss till”, säger Claes Larsson, Executive Vice President på Skanska till Byggindustrin.
Det tog tre år efter att Skanska etablerade sig i Los Angeles innan det gav resultat i form av ett första fastighetsprojekt. Men nu är det på gång. Den
Fortsätt läsa –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, vår omvärldsbevakning och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.