Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalisering

JM skapar ny webbplats

Publicerad: 6 mars 2008, 13:35

Hos JM lägger man stora resurser på sin webbplats - och man har en tydlig strategi för den.


-Vi tycker att webbplatsen är en av de viktigaste kanalerna för kommunikation och en av de viktigaste säljkanalerna, säger kommunikationsdirektören Karin Ljudén.
I webbstrategin har vi satt upp mål för webbplatsen och analyserat
vilka målgrupperna är. Det är till största delen bostadsköpare som
besöker webbplatsen.
-Kunderna är nöjda med vår befintliga webbplats men vi håller på med ett webbprojekt där vi tar ytterligare ett steg för att förbättra för bostadsköparna. Lanseringen sker i augusti.
Bostäder säljs inte över nätet men bostadsspekulanter är en grupp som är särskilt flitiga webbanvändare. Det är på nätet informationen söks och för JM är webben därför en av de viktigaste kommunikationskanalerna.
På den nya webbplatsen blir det ännu mer fokus på bostadsaffären. En nyhet är att JM med 3D-teknik visualiserar t ex visningsbostäder.
En webbplats måste alltid vara aktuell med uppdaterad information. Den är ett skyltfönster och m nga bildar sig en uppfattning om företaget utifrån hur webbplatsen ser ut och fungerar.
-Webbfrågor är jätteviktiga och det handlar i högsta grad om
varumärkesbyggande, den visar vad vi är för ett företag, säger Karin Ljudén.
JM har en bra bild av vad kunderna vill ha - det mäter de ständigt och sätter upp både långsiktiga och kortsiktiga mål. Man jobbar också med organisationen bakom och alla webbredaktörer utbildas för närvarande och certifieras för JM.se.

FREDRIK KARLSSON

Dela artikeln:


Få nyhetsbrevet som ger dig bäst koll på byggbranschen

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.