onsdag7 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera
Innehåll från Bonnier Business Media

Perfekta formatet för employer branding: "Med nativeartiklar når du rätt personer"

Genom att använda sig av nativeartiklar i samband med rekrytering når du direkt personer med relevant kompetens – samtidigt som du stärker ditt varumärke som arbetsgivare.

Publicerad: 11 maj 2023, 14:16


Med dagens stenhårda konkurrens om de bästa kandidaterna är det viktigare än någonsin att arbeta långsiktigt med employer branding. Men hur når man på ett effektivt sätt rätt personer i rätt miljö – med rätt budskap?

– Ett bra alternativ är att använda sig av nativeartiklar för att nå ut med sitt arbetsgivarvarumärke, eftersom du får läsarens uppmärksamhet på ett annat sätt än genom traditionell annonsering. Våra kommersiella redaktörer är experter på att skapa innehåll med relevans, värde och tydlighet mot läsarna, säger Caroline Swärd, Head of Operations på Bonnier News Brand Studio.

Läs mer om hur du annonserar på Byggindustrin

Väck intresse hos rätt målgrupp

Hon berättar att de kommersiella redaktörerna alltid är erfarna journalister, som vet hur man skriver intressanta artiklar – anpassade direkt till den valda plattformen och målgruppen.

– Det är viktigt att se nativeannonsering som ett samarbete. Redaktören vet hur man fångar målgruppen på rätt sätt och kan ofta komma med tips på teman och infallsvinklar, säger Caroline Swärd.

Caroline Swärd, Head of Operations på Bonnier News Brand Studio.

Det viktiga är att hitta ämnen som läsarna är genuint intresserade av, och som samtidigt lyfter fram positiva aspekter av dig som arbetsgivare. Oftast blir det bra när man är konkret, så berätta gärna om en medarbetares karriärresa eller ett lyckat kundcase. Det bidrar även till att stärka den interna stoltheten på arbetsplatsen.

– När man ska platsannonsera är det lätt att fastna i vad man har för kravställning och att man pratar väldigt generellt om företaget. Våga tänka utifrån och in. Man kan prata om produkter och tjänster på ett riktigt bra sätt genom att låta andra berätta. Varför inte låta en kund till ert företag berätta hur det är att samarbeta med er personal, säger Caroline Swärd.

Ett brett utbud av branschtitlar

Bonnier News erbjuder ett brett utbud av branschtitlar, där du direkt når de yrkesverksamma i just din bransch, i helt rätt kontext.

– Samtliga våra titlar är branschledande, så hos oss du når ut med ditt budskap till rätt personer, i en trovärdig och stimulerande miljö. Vi hjälper dig att skapa innehåll som läsarna gillar, och som gör att de blir nyfikna på ditt företag och vad det har att erbjuda dem, avslutar Caroline Swärd.

3 fördelar med nativeartiklar:
• Når ut till kandidater som inte redan känner till er som arbetsgivare.
• Skapar nyfikenhet hos passiva kandidater i nyhetsflödet (som inte kikar på jobbsidan eller läser platsannonser).
• Ger fler ansökningar från kandidater som identifierar sig med era värderingar.

Bonnier Business Media på Ocast

Texten är en annons från Bonnier Business Media